دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403

ایوان چبسکوف، معاون وزارت دارایی روسیه، طی سخنرانی در جمع اعضای هیأت مدیره بانک توسعه بریکس در آفریقای جنوبی گفت: این بانک که توسط بریکس ایجاد شده با موضوع ایجاد یک سامانه پرداخت و تسویه مستقل رو به رو است تا امکان جلوگیری از اثرگذاری کشورهای ثالث بر فعالیت‌های مالی اعضا فراهم شود.

وی گفت: ما درباره فعالیت‌های بانک توسعه بریکس طی سال‌های گذشته صحبت کردیم و از جمله موضوعات مورد بحث در قالب این گفت و گوها ایجاد زیرساخت برای کشورهای عضو بریکس بوده است.

چبسکوف افزود: ما همچنین درباره چالش‌های پیش روی خود و اینکه این چالش‌ها نسبت به سال‌های گذشته جدی تر شده‌اند به گفتگو نشستیم. در شرایط کنونی با تنش‌های ژئوپلتیکی روبرو هستیم که قبلاً وجود نداشتند.

این مقام روس ادامه داد: در چنین شرایطی ما باید زیرساختی را برای اعضای بریکس ایجاد کنیم که هم نسبت به اقدامات کشورهای ثالث مستقل باشد و هم در عین حال برای ما ایجاد منفعت کند. یکی از موضوعات مهمی که بانک توسعه بریکس باید حل کند، ایجاد تغییر اساسی در کل نظام مالی و پولی بین‌المللی است.

وی گفت: ما با چالش‌های جهانی مواجه هستیم و برای حل آنها باید رویکردی تحولی و تکاملی تدریجی را در پیش بگیریم. همه می‌دانند که در نظام مالی کنونی جهان منافع ما به طور کامل تأمین نمی‌شود و می‌توانیم با صدای بلند بگوییم که مورد تبعیض قرار گرفته‌ایم. ما کار مهمی داریم و در حال گفتگو درباره ایجاد یک ساختار پرداخت و تسویه مستقل در قالب بریکس هستیم.

ارسال نظرات